top of page

הרצל - מחזון למציאות

 מסע בעקבות סיפורו של חוזה המדינה 

 מתוך החזון של חברת המופת הציונית 

לצד סיפורו של הרצל, הסיור במוזיאון נוגע בהקשרים ותכנים עכשוויים:

  • עצמאות

  • שירות משמעותי

  • משואה לתקומה

  • אחריות אישית

  • דמוקרטיה

  • תהליכי זהות אישית

  • סוגיות חברה-כלכלה

  • זהות ציונית

ועוד!

מהו המוזיאון הנודד?

המוזיאון הנודד הוא מרחב ללמידה חווייתית, רגשית ואינטלקטואלית, היוצר מפגש ייחודי בין התלמידים לנושא.

המוזיאון הינו פרי יצירתם של אמנים, אך בשונה ממוזיאונים רגילים, הוא "מוזיאון חי": כזה שבו מותר ואף רצוי לגעת במוצגים וכך להעשיר את הלמידה העצמית ואת הסקרנות.

זהות אישית ואחריות חברתית

התלמידים עוברים במוזיאון מסע של גילוי אישי באופנים שונים:

קולנוע, תיאטרון, חידות ואף דיון אינטראקטיבי. מרחב המוזיאון הנודד מעוצב בקפידה על מנת להעצים את החוויה.

 

במוזיאון הנודד נקיים סיור מודרך בשלושה מרחבי תצוגה ייחודיים, ונעקוב אחר סיפור חייו של בנימין זאב הרצל. במהלך הסיור, נחשף לחזון החברתי-מדיני שלו ונתבונן על המציאות הישראלית של היום. לקראת סיום, נקיים דיון על השאלה: כיצד החזון הציוני רלוונטי לימינו?

כ12,000 תלמידים מבקרים בכל שנה במוזיאון הנודד, ממטולה ועד אילת.

 

המוזיאון מותאם לתכניות הלימודים העדכניות בהיסטוריה ובתרבות יהודית-ישראלית, וניתן להזמינו דרך "סל תרבות ארצי".

המוזיאון הנודד יכול להגיע לכל מקום ובכל זמן!

מרחבי המוזיאון - מהלך הסיור

9.png

מרחב 1

 בית משפחת הרצל 

 

תוכן מרכזי ›

קורות חייו של הרצל כיהודי ממערב

אירופה במאה ה- 19

 

אופן אומנותי ›

מרחב חידתי מלא בחפצים ובמסמכים

תקופתיים המותאמים ללמידה

מרחב 2

 בית קפה פריזאי  

 

תוכן מרכזי ›

אתגרי האמנציפציה, משפט דרייפוס

 

אופן אומנותי ›

צפיה בהצגה ובסרט אנימציה בהפקה מקורית

מרחב 3

 אלטנוילנד 

      

תוכן מרכזי ›

חברת המופת הציונית עפ"י אלטנוילנד: אוטופיה או מציאות אפשרית?

 

אופן אומנותי ›

תצוגה אינטרקטיבית של החזון החברתי של הרצל, דיון על היתכנו כיום.

9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
9.png
2.jpg

מִתְחַם מַסְלוּלִים

חדר 2 בית קפה פריזאי
חדר 3 - גלריית אלטנוילנד

המוזיאון הנודד מאושר גפ"ן 12769

ככה זה עובד

 מפגש הכנה 

› מפגש עם צוות חינוכי מבית הספר לצורך תיאום ציפיות

תוכני ותיאומים לוגיסטיים

 

 משך הפעילות  

› 90 דקות לכל סבב, שתי כיתות בסבב

› כל כיתה מחולקת ל-2 קבוצות

› עד 20 תלמידים בקבוצה

› עד סבבי 4 סיורים ליום לימודים - 8 כיתות, 320 תלמידים

 הצוות 

› 5 מדריכים-שחקנים

› כל קבוצה מלווה ע"י מדריך לאורך כל הסיור במוזיאון

 

 ההקמה 

› הקמת המוזיאון דורשת שעתיים לפני תחילת הלימודים

 גודל המרחבים 

כל מרחב דורש כיתה נפרדת שצריכה להכיל תפאורה במידות 6*3 מ'

› סה"כ דרושות 4 כיתות

 לקוחות ושותפים  

משרד ראש הממשלה, ההסתדרות הציונית העולמית, קרן קיימת לישראל, 

מרכז הר הרצל, רשת עתיד, רשת אמי"ת, ועוד עשרות בתי ספר מהצפון עד הדרום

לוגו רשת עמית
לוגו מרכז הר הרצל
לוגו ההסתדרות הציונית העולמית
לוגו משרד ראש הממשלה
לוגו קקל
לוגו רשת חינוך עתיד

"המוזיאון מאפשר הצצה לעולמו המחשבתי של הרצל וגם גישה לשאלות הרלוונטיות לשיפור החברה שלנו כיום. הוא מעוצב בצורה מושכת ומזמינה והתלמידים מגיבים בהתאם!

כל בתי הספר שהשתתפו בתכנית סיכמו אותה כמוצלחת ביותר ואף המליצו שתלמידי

חטיבה עליונה הלומדים על הרצל יחוו אותה גם הם. אני ממליצה מאוד!"

רינת הררי, רפרנטית תרבות יהודית-ישראלית לשעבר במנהל לחינוך התיישבותי

 

"המפגש היה מעולה!! הוא הפיק מן התלמידים דיונים מעמיקים ורחבים.

המוזיאון ערוך היטב, קל לתלמידים להתחבר אליו, והוא פלטפורמה מצוינת ללימודי ההיסטוריה ובמידה רבה גם ללימודי אזרחות."

ד"ר עופר מוקדי, מנהל ביה"ס גוונים, מ.א. מנשה

"מעבר לחוויה האומנותית הייחודית שהפעילות במוזיאון סיפקה,

הייתה זו הזדמנות ללמידה, בירור עמדות ודיון ערכי בשאלות

הקשורות למקומה של מדינת ישראל בעבר, בהווה ובעתיד."

מבשרת יעקבס, מנהלת עתיד טכנולוגי-דתי, יגאל אלון, יהוד

ביקורת
bottom of page